27 april 2009

Lite mer London då

Måste ju bara berätta vad jag gillade bäst med London..

Westminster Abbey. Helt fantastisk kyrka. Så mycket historia på alla sätt så huvudet var nästan sprängfullt efteråt.

Att se historiska och kända byggnader och platser så som ovan nämnda kyrka och Big Ben. Trafalgar square, Picadilly Circus, Carnaby Street, Hyde Park och Buckingham palace.

Oxford Street och Regent Sstreet gav mig insikt att jag ska tillbaka till London för att shoppa. Herregud vad enormt mycket det fanns att se, köpa och inspireras av. Ojoj!
På den turen ska jag även till Brick lane och naturligtvis Camden market som jag missade den här gången. Harrods ska också få en besök då. Den här gången var vi två blodsocker-låga som yrade runt och helt fel letade efter en sushibar som vi trodde fanns där.. fel fel!

Notting Hill älskade jag. Skulle kunna bo där (om jag var typ miljonär)
Såå fint! Vilket myller av männiksor, små butiker och gatustånd. Och så husen..

Jag skulle kunna hålla på länge, men jag tror att ni fattar. Jag hjärta London liksom!

Bjuder på lite bilder, men i ett alldeles eget inlägg :)

Inga kommentarer: