03 maj 2009

sicken helg


Egentligen är jag för trött för att blogga, men en liten uppdatering är på sin plats!


Jag har haft besök hela helgen av 3 gamla vänner från Malmö.

Vi fick barn tillsammans för sisådär 22 år sedan och har mer eller mindre träffats regelbundet sedan dess.


Vi började lite lugnt med att äta middag tillsammans här hemma i torsdagskväll. I fredags efter att jag hade varit flytthjälp möttes vi på stan och åt lunch och sen tog vi spårvagnen till Djurgården för att gå på grönan.

5 kamp ( jag erkänner, jag fick loosermedaljen), lustiga huset, kvasten och så spökhuset.

Det var nog det värsta jag gjort hittills i år..

Ja jäklar vad vi skrek. Ingen ville gå sist och ingen ville gå först. Vi sprang liksom i en klump tillsammans med soöken flåsande efter oss som kröp efter våra fötter och andades på våra kinder.. såå lätt man kan jaga upp varandra, men fan, de var superläskiga. Åsa som var den enda (förnuftiga?) som inte följde med tog lite bilder när vi kom ut och ja, vi ser lite lätt uppjagade ut!


En god middag på tyrol och sen en drink på nån flaschig brygga på östermalm och sedan var det bussen hem. (de bodde i en lånad lägenhet)


I lördags var det gamla stans tur. Vi möttes vid slottet och för fick vi en guidad tur runt om i festvåningen och skattkammaren. Coolt! Historia är coolt. Jag ska nog bli bättre på det där med att se och lyssna på vår svenska historia.


Efter en powernap hemma och lite piff så möttes vi på Vapiano där vi åt och drack gott. Skrattade och mådde prima. efter det drocg vi upp till Södra Bar och togs emot som värsta vippen av vår kära barchef :)

Jag beställde en drink i baren men vi var tre som inte tyckte om den men en som gjorde.. så en av oss drack 4 drinkar, starkt jobbat Åsa :)

Vi andra sippade på bubbel och tittade på folk.

Riktigt roligt hade vi!


Idag har de flygit hem och jag har varit hos bästa S och grävt rabatter. NU är jag heelt slut i kropp och knopp och tänker faktiskt säga;


GODNATT!

Inga kommentarer: